Masterclasses

Kære madkommunikatør

Ja, du er en garvet køkkenskriver, knivskarp gastronom, veltrænet kulinarisk formidler og et åbenlyst naturtalent bag et komfur. Men hvad ved du egentlig om smagsforskellene i diverse producenters smør? Kan du foretage en sensorisk analyse og kvalitetsvurdering af en ymer? Og ved du, om din uovertrufne opskrift på kimchi er lige så hygiejnisk sikker, som den er smagsmæssigt sprælsk og legesyg?

Til november kan du få styret din gastronomiske nysgerrighed og hvæsset din pen, når Mejeriforeningen inviterer til fire masterclasses i mælk, mad og metode, hvor vi sammen med en halv snes håndplukkede eksperter undersøger en række mælkeprodukters sensoriske profilering og køkkentekniske egenskaber. Vi skal tale sprog, sanselighed, kvalitetsparametre, velsmag, sundhed, avlsprincipper, mejeriteknik og funktionalitet på molekylært plan. Og teste tilberedninger og udføre øvelser og blindsmage alverdens spændende retter og produkter. Og diskutere det hele over en god middag til sidst.

Mejeriforeningen er en sammenslutning af 33 af Danmarks største mejerier, som alle har en stærk interesse i at arbejde for en stadigt mere præcis, inspireret, faktuelt korrekt og velfungerende formidling om mælkeprodukter. Ikke kun mejeriernes egen formidling, men også den, der foregår i aviser og magasiner, på blogs og i radio og fjernsyn. Og som produceres af sådan nogle som dig.

Vi håber, du har tid og lyst til at deltage i en eller flere af efterårets masterclasses. Du kan læse om dem via menuen til venstre. Vi glæder os til at se dig.

Bedste hilsner

Louise Poulsen
Projektleder, Mejeriforeningen

Masterclasses er finansieret med støtte fra Promilleafgiftsfonden